torsdag 17 januari 2013

5 nyfikna frågor till Isabella Morrone

Bella till höger

Jag heter Isabella Morrone, 25 år gammal bor i Stockholm fd kökschef på Nobis Hotell (numera uppskattad kollega till oss på Lövsta Stuteri)

Vad finns alltid i ditt kylskåp?
-Champagne, parmesan, smör

Bästa mattipset vid idétorka
- Köp en riktigt bra pasta och en bra parmesan (ex Rustichella d`abruzzo(pasta) och 24 månaders lagrad parmesan) överblivna grönsaker ex zucchini coctailtomater aubergine och ev bladspenat. Stek grönsakerna med en god olivolja och ev lite chiliflakes. Till det här rekommenderar jag Penne eller orecchiette. Koka alltid pastan ca 3 min kortare än vad som angives på paketet (spara ca en halv dl pastavattnet).
Blanda pastan med grönsakerna, pastavattnet och den rivna parmesanen. Salta, peppra och ringla över olivolja (jag rekommenderar Villa Magra)

Vart handlar du helst?
-Helst handlar jag i någon saluhall annars rekommenderar jag välsorterade Ica butiker alt NK där man kan hitta det mesta.

Värsta/Bästa matminne
-När jag var i Italien, Riomaggiore i somras, hade vi rest hela dagen och kom fram väldigt sent, såklart fanns det bara en restaurang öppen. Jag beställde då en pasta med Bottarga (torkad fiskrom) och Seppia (bläckfisk). Våran sena ankomst resulterade tyvärr i gigantiska portioner av extremt överkokt pasta och sur Bottarga, vilket blev en totalbesvikelse för mig.
Bästa matminne däremot då åt jag födelsedagsmiddag i Portugal. Fantastisk fisk på en underbar fiskerestaurang vid havet.

Restaurangtips
- Dagens Husman på Operakällarens bakficka

Vill man lyxa till det så tycker jag att Fredsgatan 12 är hett tips!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...