fredag 27 juni 2014

Popcorn och NM guld

Igår var det dags för oss seniorer att dra igång. Lagklassen reds i GP och i laget red jag, Emilie Nyreröd, Rose Mathisen och Charlotte Haid Bondegaard. Individuellt red även Anna Svanberg.
Emilie startade upp först ut i klassen och red en jämn runda med en liten miss i en serie, men då hon kom ut hade hon 67 något och det kändes som en trygg start. Rose såg jag tyvärr inte men red även hon en runda på 67 nåt och laget låg bra till. 
Min känsla den senaste veckan har inte varit den allra bästa men jag har nu i alla fall kommit till insikten att det är bara att koppla bort den och rida ändå. Det är ju inte så bara som det låter men tur är att jag har Tinne vid sidan av som påminner mig titt som tätt. 
Tävlingsbanorna låg parallellt på en stor utebana och det är inte Magis favvoscenario då han är både lite sällskapssjuk och inte gillar öppna ytor, så han förväxlade att galoppera runt banan med ett ärevarv och laddade upp som bara han kan. Att vi kom in på banan i rätt galopp kändes lite som en bragd. Så tyvärr blev det lite som det blev idag, men det hade kunnat bli väldigt mycket värre. Så många splittrade känslor. Först superbesviken för vår feltemperering som ledde till lite överkokt Magi, glad att jag klarade det och ändå fick 68%, och sedan ännu gladare då Charlotte rider på 70.5% och vi tar guld på NM och vinner Nations Cup! Det är ju trots allt det som är roligt med lag! Att vi är fyra så man kan både vara lite personligt besviken men ändå sluta med fantastisk glädje och ärevarv och allt! 
Rolig start på NM och värt att nämnas är den fantastiska hejarklacken bestående av ponnyryttare, juniorer och YR! Guldstjärnor till dem alla som gav en  gåshud av ivrigt jubel och skönsång! Precis som det ska vara!!

Lite tråkigt var den ojämna bedömningen och en enorm miss var att Emilies poäng ändrades. Hon hoppade upp på 69% och blev tvåa i klassen men efter allt var klart så visar de sig att en domare hade haft 65 och inte 75% som det stod, vilket innebar att hon hamnade istället utanför placering. Dåligt att de inte sett det innan prisutdelningen... 
Roligt var däremot att Anna, som inte red i laget gjorde en superfin runda med tyvärr miss i ettorna, men slutade på 3:e plats!!

Idag rider vi specialen där de 15 bästa går vidare till küren där de individuella medaljerna fördelas! Spänning på topp!! Tack alla lagmedlemmar och alla runt omkring för en rolig dag och trevlig lagmiddag! 
Och stort Tack Tinne som hjälpt till men tyvärr flög hem igår.



Nationalsång... Första gången för mig :)

Nations Cup täcken även det första gången för mig. Och för Sverige.

Magi var i sitt esse på ärevarvet och frågan ställdes om jag hade ett förflutet som cowboy ;)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...