fredag 12 augusti 2016

Hej igen,



Jag tror ändå att den här bloggen kommer att få leva kvar. Den känns ju lite som en dagbok nu när jag går tillbaka och kollar. Och hur härligt är inte det.
Här har ju M varit med ända från början och vår flytt, vårt första egna hus, ja allt sådant spännande. Så den här bloggen får bli en lite öppen dagbok där man kan vara med om man vill. Men hur som helst så har jag lite minnen här.



Den andra bloggen www.smoothiesandstuff.com är fantastiskt rolig och jag älskar ju att laga mat och smoothies och framförallt fota. Så den här kommer mer bli ett ställe dit jag kommer då och då när jag har något jag vill spara.

Igår var en sådan dag. Jag har sen flera veckor tillbaka fått för mig att jag ville åka upp till Skärplinge där jag bodde tidigare. Och igår blev det alltså av. Det roliga var att jag hade sålt in det med att vi kunde köra den något längre vägen längs med kusten upp. (hihi det var då inte en endaste skymt av kusten på hela vägen så jag vet inte vad jag skulle fått det ifrån).
Hur som helst så var vårt första stopp Lövsta Bruk, där vi åt lunch. Maxime var helt plötsligt på ett superdåligt humör som varade iofs bara i tio minuter, men ja ibland är det lite svårt att hänga med i en 4 1/2 årings humörsvängningar. Men sen var han lika glad som vanligt och efter maten besökte vi barnens bruk som var en supermysig liten värld byggd av bla Sven Nordquist som skrivit Pettsson. Maxime gav det hela höga betyg och ville inte lämna stället.







Efter det körde vi vidare mot Skärplinge där vi hann med att köra upp till Askholm där vårt gamla hus ligger och vi körde även ut till "hästhagen" dit jag ofta gick på sommaren för att få se och klappa hästarna som gick där. Dock delade de hage med korna som jag var galet rädd för. Men det som slår en när man kommer ut där är den fantastiska tystnaden. Så härligt och lugnt.




Vårt sista stopp blev hos min moster och morbror. Birgitta och Becke och deras gulliga hund Goldie.
Där fick vi fika och myste lite på deras veranda innan det blev dags att åka hem.



På vägen hem körde vi förbi ett ställe som tidigare hette Lunda Gård. Det var på den tiden en fantastisk liten butik med café i gammal stil där man kunde handla allt möjligt. Jag minns speciellt att vi stannade där innan jul och att man kunde köpa julgranskulor, bokmärken och knäck.
En sån affär skulle jag vilja ha här någonstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...